top of page

אסייתי - שו-מאי עוף ושיטאקה (ShuMai, 烧卖)

עודכן: 28 ביולי 2020

כמו שאתם מכירים אותי כבר, הדבר האהוב עליי בעולם (לאכול ולהכין) הוא דים-סאם! כיסונים ממולאים בכל טוב בצורות הכנה שונות. פירוש המונח דים-סאם הוא "נגיעות קטנות בלב" וזה לגמרי מה שהם עושים לי... מתמוגגת מהמראה והטעם של כל סוגי הכיסונים האפשריים.

אחת מצורות לקיפול דים סאם האהובות עליי היא "שו-מאי" (ShuMai, 烧卖) בגלל שהיא כל כך קלה להכנה! לעומת קיפולים אחרים מסובכים, בשו מאי פשוט מניחים את המילוי במרכז (וכמות יפה שלו, לא כמו בדרך כלל ששמים כפית קטנה) ועוטפים את הבצק מסביב. המראה החצי פתוח שהמילוי מבצבץ מתוכו הוא מהמם בעיניי.

מרכיבים

לבצק

200 גרם קמח לבן

1 כפית מלח

1 כף שמן

100 מ"ל מים

למילוי

500 גרם פרגית טחונה

12-15 פטריות שיטאקה טריות (או מיובשות שהושרו 20 דקות במים רותחים) חתוכות לקוביות קטנות

3 בצלים ירוקים פרוסים דק, מחולקים לחלק הלבן והירוק

1 כף שמן

2 שיני שום כתושות

1 כף ג'ינג'ר מגורר

3 כפות רוטב סויה

2 כפיות שמן שומשום

1/2 כפית פלפל שחור טחון

2 כפות קורנפלור

חופן גוג'י ברי לקישוט (לא חובה)


אופן ההכנה

1. מכינים את הבצק- בקערה מערבבים את הקמח והמלח. מוסיפים את השמן והמים בהדרגה ותוך כדי מערבבים בעזרת כף עץ או צ'ופסטיקס, עד שהנוזלים נספגים בקמח ומתחיל להיווצר בצק.

2. מעבירים את הבצק למשטח עבודה מקומח ולשים במשך 3-4 דקות עד שנוצר בצק אחיד וחלק (ספיגת הנוזלים בקמח משתנה בהתאם להרבה תנאים שונים- מזג אוויר, סוג הקמח וכו', ולכן אתם צריכים להיות עם יד על הדופק כשמכינים את הבצק. אם הבצק מרגיש לכם דביק ורטוב מדי, הוסיפו כף קמח נוספת כל פעם עד שתגיעו למרקם הרצוי).

3. מכסים את הבצק בניילון נצמד ומניחים למנוחה של 30 דקות.

4. בינתיים מכינים את המילוי- מחממים כף שמן במחבת ומטגנים את פטריות השיטאקה והחלק הלבן של הבצל הירוק במשך 4-5 דקות, עד שהפטריות מזהיבות. מעבירים לקערה ומקררים לחלוטין לטמפרטורת החדר (אם רוצים לזרז את התהליך אפשר להעביר למקרר לכמה דקות).

5. מערבבים בקערה את הפרגית הטחונה, שום, ג'ינג'ר, החלק הירוק של הבצל הירוק, תערובת השיטאקה שהתקררה, רוטב סויה, שמן שומשום, פלפל שחור וקורנפלור. ממש "לשים" את התערובת עם הידיים במשך דקה-שתיים עד שכל המרכיבים מתאחדים.

6. מרדדים את הבצק- מחלקים את הבצק ל-2 חלקים. מעבירים חלק אחד למשטח מקומח (את השני משאירים עטוף בניילון נצמד שלא יתייבש).

7. מרדדים את הבצק לעובי הכי דק שאתם מצליחים (אם יש לכם מכונת פסטה תוכלו להשתמש בה) מבלי לקרוע את הבצק.

8. קורצים מהבצק עיגולים בקוטר 6-7 ס"מ.

9. במרכז כל עיגול בצק מניחים כפית גדושה של המילוי. מחזיקים את עיגול הבצק בידיים ו"עוטפים" את המילוי מסביב לבצק. מהדקים בעזרת האצבעות ממש מתחת למילוי כך שהבצק יידבק אליו.

10. חוזרים על הפעולה עם החצי השני של הבצק.

11. אם רוצים, מניחים גוג'י ברי מעל כל כיסון (על המילוי עצמו).

11. בשלב זה אפשר לסדר את הכיסונים על תבנית עם נייר אפייה, לכסות בניילון נצמד ולהקפיא. ברגע שהכיסונים ייקפאו לגמרי אפשר להעביר אותם לשקית או קופסה אטומה.

12. מסדרים את הכיסונים על מאדה במבוק מרופד בנייר אפייה ומאדים מעל סיר או ווק עם מים רותחים, למשך 12 דקות.

הערות

* אפשר ומומלץ להקפיא את הכיסונים- מסדרים את הכיסונים המוכנים (לפני האידוי) על תבנית עם נייר אפייה, מכסים בניילון נצמד ומקפיאים. ברגע שהכיסונים קופאים לגמרי אפשר להעביר אותם לשקית או קופסה אטומה. כשרוצים לאדות אותם, פשוט שולפים את הכמות הרצויה מהמקפיא ומסדרים על סיר אידוי מרופד בנייר אפייה ומאדים ישר (אין צורך להפשיר לפני).

* במקום להכין את הבצק אפשר לרכוש דפי בצק מוכנים בחנויות המתמתחות במוצרים אסייתים.

* מומלץ להגיש את השו-מאי עם רוטב סויה ושמן צ'ילי בצד.

*במקום לקשט בגוג'י ברי אפשר להניח אפונה אחת קפואה (אין צורך להפשיר) מעל כל כיסון.


10,578 צפיות2 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page