top of page

אסייתי - נודלס עם סינטה וירקות מוקפצים

עודכן: 28 ביולי 2020

בתחילת דרכי כטבחית היו לי קיבעונות בכל הנוגע לאוכל אסייתי. אין מצב שהייתם מוצאים אותי מכניסה מרכיבים "לא אסייתים" למתכונים שלי והייתי מתרוצצת בכל רחבי הארץ, מחפשת מכולות אסייתיות מיוחדות בשביל לקנות את המצרכים הכי אותנטיים וקרובים למקור. חומץ שחור סיני מיוחד ופלפל סצו'אן ושבבי בוניטו ועמילן חיטה שמצאתי רק בחנות אחת בשוק הכרמל (ועד שמצאתי הייתי קונה בכמויות מסחריות כאילו מחר נעלמים כל המוצרים האסייתים מן העולם), ולא הייתי מוכנה להתפשר. אם היה חסר לי מרכיב אחד קטן לא הייתי מכינה את המנה עד שלא מצאתי אותו, לא משנה מה זה ידרוש ממני.

אז אמנם היום המוצרים האלו נגישים וזמינים בהרבה יותר ממה שהיו לפני כמה שנים אבל עדיין הגעתי למסקנה שאני חייבת לעשות סוויץ' בראש ולשחרר. מאז שהקמתי את הבלוג והתחלתי לפתח מתכונים כמקצוע, הבנתי שאחד הסודות הכי חשובים בבישול ביתי טוב הוא- נגישות. אם המתכון לא יהיה נגיש לטבח הביתי הממוצע פשוט לא יכינו אותו. מרוץ החיים לא מאפשר לנו לרוץ במיוחד למכולת סינית קטנה באמצע שוק הכרמל בכל פעם שאנחנו רוצים להכין מתכון אסייתי.

האמת היא, שברגע שעשיתי את השינוי המחשבתי הזה גם החיים שלי הפכו לקלים בהרבה יותר. אני בתקופה סופר עמוסה, אנחנו עוברים דירה ממש בשבועות הקרובים ופשוט אין לי הרבה זמן לבשל, אבל אני לא מוכנה להתפשר על אוכל ביתי, טרי וטעים.

המתכון הבא מותאם בדיוק למצב הזה- בא לך לאכול מנה עם אסייתית טעימה ומהירה אבל אתה לא רוצה שוב להזמין משלוח ממסעדה, לשלם יותר כסף, לחכות הרבה זמן ולרוב לקבל מנה קרה ושוחה בשמן.

תדאגו שתמיד יהיו לכם אטריות במזווה ואתם מסודרים. לוקחים איזה ירקות שיש בבית, עם חלבון כלשהו שתרצו, במקרה הזה השתמשתי בנתחי סינטה שהיו לי במקפיא אבל אפשר להמיר אותם ברצועות חזה עוף, טופו, קוביות סלמון או פירות ים, או ללכת על מנה צמחונית לגמרי.

השוס האמיתי של המנה הזאת מבחינתי הוא הרוטב. אחרי שניסיתי כל כך הרבה שילובים של מרכיבים שונים ומסובכים הגעתי למסקנה שהמרכיב המנצח הוא דווקא זה שאין לו שום קשר לאוכל אסייתי- סילאן. המרכיב הכי ישראלי שמשתלב מצוין עם טעמים אסייתים ועם סויה בפרט.

אז תאמינו או לא הרוטב מורכב מ-2 מרכיבים בלבד- סויה וסילאן. זהו. באופן מפתיע אין צורך בעוד מיליון ואחד מרכיבים כי זה פשוט עובד. הסויה נותנת את הטעם המותסס הטעים והמליחות והסילאן מאזן עם המתיקות העדינה שלו.

עכשיו אין לכם תירוצים, באותו הזמן שתחכו למשלוח מהמסעדה האסייתית האהובה עליכם, תכינו נודלס מוקפץ טעים, משתלם ובריא בהרבה יותר.


מרכיבים

250 גרם אטריות ביצים

250 גרם רצועות סינטה בקר דקות

2 שיני שום קצוצות או 2 קוביות שום כתוש קפואות

1 כף ג'ינג'ר קלוף וקצוץ או קוביית ג'ינג'ר כתוש קפואה

1 פלפל אדום חתוך לרצועות

1 בצל חתוך לפרוסות

1 כוס פרחי ברוקולי קפואים, מופשרים (או פרחי ברוקולי טריים, חלוטים במשך 3-4 דקות במים רותחים ומועברים למי קרח לעצירת הבישול)

חצי סלסילת פטריות שמפיניון, חתוכות לרבעים

חופן אפונת שלג שטופה

3 כפות שמן

לרוטב

1/3 כוס רוטב סויה

1/3 כוס סילאן


אופן ההכנה

1. מבשלים את אטריות הביצים לפי הוראות היצרן. מסננים ושוטפים במים קרים לעצירת הבישול.

2. מכינים את הרוטב- מערבבים את הסויה והסילאן, וזהו. כן- זה עד כדי כך פשוט.

3. בווק או במחבת רחבה ועמוקה מחממים 2 כפות שמן על הלהבה הגבוהה ביותר.

4. מטגנים את השום והג'ינג'ר למשך דקה. נזהרים שלא לשרוף.

5. מוסיפים את הפלפל האדום, בצל, ברוקולי ופטריות ומערבבים. מקפיצים במשך 3-4 דקות, עד שהירקות מתרכים מעט ומתחילים להזהיב אך לא רכים ומבושלים יתר על המידה. הירקות צריכים עדיין להיות רעננים ומעט פריכים.

6. מזיזים את הירקות מעט הצידה ומפנים מקום בווק. מוסיפים את כף השמן הנותרת ומחממים כמה שניות.

7. מוסיפים את נתחי הסינטה ומטגנים דקה עד שמתחילים להשחים- נזהרים מבישול יתר שיגרום לבשר להתקשות ולהתייבש. הפעולה של הזזת הירקות הצידה מטרתה לתת לבשל מכת חום מהירה בכדי שהוא ישחים ולא יתבשל, מה שהיה קורה אם היינו מערבבים אותו מראש עם כל הירקות.

8. מוסיפים את אפונת השלג ומערבבים הכל ביחד.

9. מוסיפים לווק את האטריות המבושלות ואת הרוטב ומערבבים.

10. נותנים להכל להתבשל ביחד במשך 2-3 דקות עד שהאטריות מתחממות והרוטב נספג בהן.

הערות

* המתכון הזה הוא מודולרי לחלוטין ואפשר להשתמש במה שרוצים: במקום הבשר- קוביות סלמון, רצועות חזה עוף או פרגית, קוביות טופו או להשמיט לגמרי את החלבון וללכת על נודלס צמחוני.

* אופציות לגיוון בסוג הירקות: גזר מגורר, שעועית ירוקה, כרוב, תירס, סוגי פטריות שונים, קישואים, בצל ירוק ועוד ועוד...

12,915 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page