top of page

וונטון בשמן צ'ילי

עודכן: 25 בדצמ׳ 2019

וונטון הם סוג של כיסונים סיניים. מה שכיף בכיסונים האלו לעומת אחרים הוא שהם יותר ביתיים, "כפריים" וסלחניים. גם את הבצק וגם את הרידוד ניתן לעשות ידנית, גם אם הבצק יהיה קצת עבה והצורה לא ממש מדוייקת הם עדיין יהיו טעימים מאוד. הגרסה המוכרת של הוונטון היא בתוך מרק אבל הפעם החלטתי להכין את הכיסונים בגרסה אחרת שהכרתי בביקור האחרון בלונדון. בשכונת שורדיץ' (shoredich) יש שוק אוכל מהמם שנקרא old spitalfields market עם המון דוכני אוכל. מובן שאני, בהיותי אובססיבית לדים סאם ולכל כיסון אפשרי פניתי ישר לדוכן שנקרא dumpling shack שבעקבות האינסטגרם שלהם בעצם הגעתי לשוק הזה. מנת הדגל שלהם היא וונטון מבושלים שמעליהם מזלפים שמן צ'ילי חריף מעורבב עם סויה, חומץ אורז ושמן שומשום. בקיצור- מעדן!

אני יודעת שהרבה אנשים חוששים או נרתעים להכין שרימפס בבית אבל ממש אין סיבה. ההפך! שרימפס הוא בין הדברים הכי קלים להכנה בבית- ניתן ומומלץ לקנות שרימפס קפוא (לנוכח המחירים הגבוהים של שרימפס טרי בארץ וגם כי אין בכל מקום וקשה להשיג) שכבר נקי ומקולף, ופשוט מניחים במסננת ומפשירים מתחת לזרם מי ברז קרים למשך כמה דקות בודדות וזהו. אתם מוכנים לעבודה. עוד יתרון ענק של שרימפס הוא הבישול המהיר שלו. תוך 2 דקות הוא כבר מבושל.

אם בכל זאת לא רוצים להשתמש בשרימפס או מטעמי כשרות, ניתן להמיר את השרימפס בכמות נוספת של פרגית טחונה.

20-25 כיסונים


מרכיבים

לבצק

200 גרם קמח לבן

1 כפית שטוחה מלח

120 מ"ל מים

למלית

300 גרם פרגית טחונה

15 שרימפסים מקולפים ונקיים משריון וזנב, קצוצים גס/100 גרם נוספים של פרגית טחונה

3 בצלים ירוקים פרוסים דק

1 שן שום כתושה

1 כף ג'ינג'ר מגורר

2 כפות רוטב סויה

1 כפית שמן שומשום

1/4 כפית מלח

1/2 כפית סוכר לבן

1/2 כפית פלפל שחור טחון

לרוטב

2 כפות שמן צ'ילי (ראו הערות למתכון לשמן צ'ילי ביתי)

1 כף שמן שומשום

1/2 1 כפות רוטב סויה

1 כף חומץ אורז

1 בצל ירוק פרוס דק

חופן קטן של עלי כוסברה, קצוצים גס


אופו ההכנה

1. מכינים את הבצק- בקערה מערבבים קמח ומלח. מוסיפים את המים ומערבבים עד שנוצר בצק. מעבירים למשטח מקומח ולשים ידנית במשך 5 דקות בערך, עד שנוצר בצק חלק ויחסית רך. אם מעדיפים אפשר להכין את הבצק במיקסר.

2. מקמחים את כדור הבצק, מכסים בניילון נצמד ומניחים למנוחה של חצי שעה.

3. בינתיים מכינים את המילוי- מערבבים בקערה את הפרגית, שרימפס קצוצים, בצל ירוק, שום, ג'ינג'ר, סויה, שמן שומשום, מלח, סוכר ופלפל עד לתערובת אחידה. מכסים בניילון נצמד ומניחים במקרר.

4. מקמחים משטח עבודה היטב ומרדדים את הבצק עד לעובי של בערך חצי סנטימטר (לא קריטי לדייק בעובי, גם אם הבצק יצא קצת עבה זה עדיין יצא טעים).

5. חותכים את הבצק לריבועים (אפשר להיעזר בקורצן מרובע אם רוצים).

6. מכינים את הכיסונים- ממלאים כל ריבוע בצק בכפית גדושה של המילוי. סוגרים למשולש, וסוגרים את 2 הקצוות- ראו צילום (ניתן למצוא סרטוני הדרכה בעמוד האינסטגרם שלי).

7. מרתיחים מים בסיר בינוני.

8. מערבבים בקערה את כל מרכיבי הרוטב.

9. כשהמים רותחים מבשלים את הוונטון למשך 4-5 דקות (הוציאו כיסון אחד לאחר 4 דקות, חתכו אותו באמצע ובדקו שהמילוי מבושל.

10. מוציאים את הכיסונים מהמים הרותחים באמצעות מסננת ומעבירים לצלחת הגשה. שופכים את הרוטב מעל הכיסונים.

הערות

* שמן צ'ילי אפשר לקנות במכולות אסייתיות כמו מזרח מערב או במחלקות האסייתיות בסופרים. אני אוהבת להכין שמן צ'ילי ביתי- חותכים גס או קורעים ביד (לא לשכוח כפפות!) 10-15 פלפלי צ'ילי שאטה מיובשים (הכמות תלויה בכמה חריף אתם רוצים שהשמן יהיה). בסיר קטן מניחים 1 כוס שמן צמחי (קנולה, חמניות). מחממים את השמן על להבה בינונית למשך 2-3 דקות ומוסיפים את הצ'ילי כולל הגרעינים ושן שום קלופה. מבשלים עוד דקה ומכבים את האש. מחקים שהשמן יתקרר לחלוטין ומעבירים אותה לצנצנת נקייה ואטומה. מומלץ לחכות לפחות יומיים עד שמשתמשים בשמן כדי שהוא "יתפוס" את הטעמים. לאחר יומיים משליכים את שן השום ושומרים את השמן במקרר עד חודש ויותר.

*במקום להכין את הבצק ניתן להשתמש בדפי וונטון מוכנים וקפואים (נמכרים במזרח ומערב ובמכולות אסייתיות).

*בואו לבקר בעמוד האינסטגרם שלי שם תוכלו למצוא סרטונים מפורטים של כל תהליך ההכנה והקיפול של הכיסונים :)

22,013 צפיות2 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page