top of page

עוגיות שוקולד-צ'יפס

עודכן: 28 בדצמ׳ 2019

עוגיות שוקולד הצ'יפס האלו הן עוגיות ה"דגל" שלי. אין אחד מהחברים שלנו שלא טעם אותן כבר והן ידועות כעוגיות הקבועות שלי. אפילו בנאום שמאירי נשא בחופה הוא הזכיר את העוגיות האלו: "את תמיד האור בקצה המנהרה שמשכיח אצלי כל טיפה של עצב או כעס... בעזרת החיוך חושף השיניים שלך, החיבוק החם שלך, או עוגיות השוקולד צ'יפס המושלמות שלך". כן כן, עד כדי כך מאירי אוהב את העוגיות האלו :)

עוגיות שוקולד צ'יפס מתחלקות לשתי קטגוריות: קריספיות ורכות. אני אישית מעדיפה עוגיות רכות, נימוחות שמבפנים הן עדיין מעט "בצקיות". רק השוליים נהיים מעט פריכים ויציבים. לא לפחד להוציא את העוגיות כשהן עדיין רכות, זה תמיד נראה כאילו הן לא אפויות מספיק אבל לאחר כמה דקות של צינון העוגיות מתייצבות. אפיית יתר תפגע במרקם המושלם והרך הזה ותייבש את העוגיות. דבר נוסף שתורם לטעם הממכר של העוגיות האלו הוא מלח! השילוב של שוקולד ומלח הוא אחד האהובים עליי. יש כמות יפה של מלח גם בתוך בצק העוגיות, וגם מפוזר מעל העוגיות לפני האפייה, מה שנותן גם טעם וגם מרקם. אני אוהבת להשתמש במלח מאלדון (פתיתי מלח דקיקים ופריכים שמקורם באנגליה) כי הוא דק יותר ממלח גס רגיל, אבל כל סוג מלח גס שאתם אוהבים ילך פה.

אני תמיד מכינה כמות כפולה של בצק, יוצרת עוגיות ומקפיאה. ככה תמיד כשרוצים עוגיות טריות וחמות פשוט שולפים מהמקפיא ומכניסים ישר לתנור. אני מאוד ממליצה לשמור את רוב העוגיות במקפיא ולאפות רק כמה שרוצים לאכול כל פעם. העוגיות יכולות להישמר כמה ימים בצנצנת והן יהיו טעימות מאוד, אבל אין להשוות לטעם של העוגיות שהן עדיין חמות מהתנור.

מבוסס על מתכון של נעמה גאון עם מעט שינויים והתאמות שלי

35-40 עוגיות


מרכיבים:

200 גרם סוכר חום כהה (1 כוס דחוסה)

150 גרם סוכר לבן (3/4 כוס)

15 גרם מלח (1 כף)

200 גרם חמאה רכה בטמפ' החדר

2 ביצים

400 גרם קמח לבן (1/4 2 כוסות)

5 גרם אבקת סודה לשתייה (1 כפית)

250 גרם שוקולד-צ'יפס מריר (אני משתמשת בשבבי שוקולד מריר של חברת קליבו)


אופן ההכנה:

1. מערבבים בקערה את הקמח והסודה לשתייה. בקערת המיקסר עם וו גיטרה מקרימים את החמאה עם הסוכרים והמלח, עד לתערובת אוורירית ותפוחה (בערך 3 דקות).

2. מוסיפים את הביצים אחת אחת בהדרגה, תוך כדי ערבוב- מוסיפים ביצה אחת ורק אחרי שהיא נטמעת בתערובת מוסיפים את הביצה השנייה.

3. מכבים את המיקסר, מוסיפים את הקמח ואת הסודה לשתייה ומפעילים על מהירות הכי נמוכה. מערבבים רק עד שהקמח נטמע בתערובת ונוצר בצק.

4. מוסיפים את השוקולד-צ'יפס ומערבבים עוד כמה שניות עד שמתפזרים באופן אחיד בבצק.

5. מעבירים את הבצק למקרר למשך 10 דקות.

6. מרפדים תבנית עם נייר אפייה.

7. יוצרים מהבצק כדורים באמצעות כף גלידה קפיצית או עושים כמוני (למשקיעים מביניכם) ומחלקים את הבצק לכדורים במשקל 35 גרם כל אחד. לוקח קצת יותר זמן אבל יוצר תוצאה אחידה ויפה יותר :)

8. מעבירים את התבנית עם כדורי הבצק המוכנים למקפיא למשך חצי שעה לפחות.

9. בינתיים מחממים תנור ל180 מעלות.

10. מניחים מקסימום 10 כדורי בצק בתבנית תנור עם נייר אפייה במרווחים גדולים (העוגיות משתטחות באפייה) ואופים במשך 17-20 דקות, תלוי בגודל העוגיות. העוגיות מוכנות כשהשוליים פריכים וזהובים והמרכז עדיין רך.

11. טיפ מעולה שלמדתי מהמתכון של נעמה גאון ליצירת המראה הסדוק והיפהפה של העוגיות- ישר כשמוציאים את העוגיות מהתנור ולפני שמעבירים לרשת צינון, משטחים את העוגיות בעזרת תחתית שטוחה של סיר או קערית.

11. מעבירים את העוגיות המוכנות לרשת צינון ומחכים בסבלנות לפחות 10 דקות לפני שאוכלים.

הערות:

* העוגיות במיטבן כשהן טריות ולכן אני ממש ממליצה לאפות רק כמות קטנה כל פעם ואת השאר לשמור במקפיא- מעבירים את כדורי הבצק הקפואים (לאחר שלב 8 במתכון) לשקית או לקופסה אטומה ושולפים כל פעם שרוצים עוגיה חמה וטריה! מחממים תנור מראש ל180 מעלות ומעבירים ישר מהמקפיא לתנור.

* העוגיות יישמרו בצנצנת אטומה עד 5 ימים.

* לאקסטרה שחיתות מומלץ לחמם מעט את העוגיות בתנור ולשים גלידת וניל מעל. יאמי!

47,590 צפיות2 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page