top of page

עוגיות "קבוצות" שקדים עם אוכמניות מיובשות

עודכן: 28 ביולי 2020

מתכון כייפי במיוחד שהולך איתי הרבה אחורה, עוד מהימים שעבדתי בקונדיטוריה. היינו מכינים אותן בכמויות ענקיות כי הן היו פשוט להיט גם בגלל שהן טעימות, קלילות ונשמרות הרבה זמן בצנצנת או קופסה אטומה (לעומת עוגיות שמכילות חמאה או מוצרי חלב אחרים ומתקלקלות תוך כמה ימים אם לא מסיימים אותן). העוגיות האלו כל כך קלות להכנה- פשוט מערבבים בקערה שקדים פרוסים עם אוכמניות מיובשות (ואפשר גם חמוציות או צימוקים במקום), מעט סוכר, דבש וחלבון ביצה (הוא זה שבעצם "קושר" את כל המרכיבים, מדביק את השקדים והופך אותם לעוגיות), ובעזרת 2 כפיות יוצרים עוגיות.

העוגיות האלו מסוכנות כי אי אפשר להפסיק לנשנש אותן! תמיד כיף שיש על השיש צנצנת מלאה בהן.

העוגיות לא מכילות קמח ולכן הן מושלמות לפסח, ובנוסף הן לא מכילות מוצרי חלב (פרווה) ולכן מתאימות לנשנוש עם התה אחרי ארוחת החג, למי מכם ששומר כשרות.


מרכיבים

300 גרם שקדים מולבנים פרוסים (2/3 2 כוסות)

30 גרם סוכר לבן (2 כפות)

45 גרם דבש (2 כפות) (הדבש צריך להיות בטמפרטורת החדר. אם הדבש נמצא במקרר פשוט מחממים כמה שניות במיקרוגל)

60 גרם חלבון ביצה (2 חלבונים מביצים בגודל בינוני)

100 גרם אוכמניות מיובשות/צימוקים/חמוציות (2/3 כוס)


אופן ההכנה

1. מחממים תנור ל-150 מעלות ומרפדים תבנית תנור בנייר אפיה.

2. מערבבים את כל המרכיבים בקערה היטב, עד שכל השקדים מצופים בחלבון ובדבש.

3. בעזרת 2 כפיות יוצרים "קבוצות" שקדים על גבי נייר האפייה, במרווחים קטנים אחד מהשניה (העוגיות לא תופחות ולכן אפשר "לצופף" אותן). כשיוצרים את העוגיות כדאי לשים לב שמשטחים אותן מעט ולא עושים אותן עבות מדי, אחרת השקדים לא ייקלו מבפנים והאמצע יישאר רך. ייתכן ותצטרכו להכין את העוגיות בשני סבבים- תלוי בגודל תבנית התנור שלכם.

4. אופים את העוגיות במשך 20-25 דקות, עד שהן מזהיבות (היזהרו לא להשחים את העוגיות יתר על המידה כי אז הן יקבלו טעם שרוף ולא טעים. העוגיות צריכות להזהיב קלות).

5. מקררים במשך 10-15 דקות לטמפרטורת החדר ומעבירים מהתבנית לצנצנת או קופסה אטומה.

הערות

* במקום אוכמניות מיובשות אפשר להשתמש בחמוציות או צימוקים. אם לא אוהבים בכלל פירות יבשים, אפשר פשוט להשמיט ולהכין את העוגיות משקדים בלבד.

* במקום דבש אפשר להשתמש בסילאן.

2,172 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page