top of page

שנג-ג'יאן באו (生煎包)

עודכן: 28 בדצמ׳ 2019

אם אתם אוהבים באנז אתם תמותו על הכיסונים האלו! לחמניות חצי מטוגנות חצי מבושלות, ממולאות במלית בשר מושלמת. באו הוא לחמניה מאודה מבצק שמרים שהמילוי כבר נמצא בתוכה. מה ששונה בבאו הזה, שמקורו בשנגחאי שבסין, הוא שיטת הבישול המיוחדת- במקום לאדות את הלחמניות מטגנים אותן במחבת בכדי לקבל תחתית קריספית ואז מוסיפים מים למחבת שתפקידם לבשל את הבצק עצמו. המרקם הזה שמשלב קריספיות עם רכות של ענן הוא פשוט מושלם!

אל תיבהלו מהקיפול המפונפן של הלחמניות- אין שום בעיה להכין אותם פשוט כמו לחמניות ממולאות הכי פשוטות. הטעם מדהים כך או כך :)

מתכון ל-20 יחידות באו


מרכיבים:

לבצק

250 גרם קמח לבן

3 גרם שמרים יבשים אינסטנט (1 כפית)

5 גרם סוכר לבן (1 כפית)

150 מ"ל מים פושרים

5 גרם מלח (1 כפית)

למילוי

250 גרם בשר טחון (עדיף עם הרבה שומן יחסית)

3 גבעולי בצל ירוק פרוס דק

1 כף ג'ינג'ר מגורר

1 שן שום מגוררת/כתושה

2 כפיות רוטב סויה

1 כפית שמן שומשום

1/4 כפית מלח

1/2 כפית צ'ילי גרוס (לא חובה)

4 כפות מים

לטיגון והגשה

1 כף שמן

480 מ"ל מים (2 כוסות)

שומשום קלוי

עירית קצוצה/בצל ירוק קצוץ

שמן צ'ילי

רוטב סויה


אופן ההכנה:

1. מכינים את הבצק- בקערה מערבבים את הקמח, השמרים והסוכר. מוסיפים את המים תוך כדי ערבוב בכף עץ או צ'ופסטיקס עד שנוצר בצק.

2. מוסיפים את המלח ומעבירים למשטח מקומח. מרדדים במשך 5-7 דקות, עד שנוצר בצק חלק ואלסטי (לחלופין ניתן להכין את הבצק במיקסר עם וו לישה).

3. מניחים את הבצק בתוך קערה מקומחת קלות ומכסים בניילון נצמד. נותנים לתפוח במשך 45 דקות-שעה וחצי, תלוי בטמפרטורת החדר. הבצק צריך כמעט להכפיל את נפחו.

4. בינתיים מכינים את המילוי- מערבבים את כל חומרי המילוי בקערה עד לתערובת אחידה. מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר עד שהבצק תופח.

5. מעבירים את הבצק למשטח מקומח קלות ומוציאים ממנו לגמרי את האוויר. מחלקים את הבצק ל-20 חלקים שווים (כל חתיכה צריכה לשקול בערך 20 גרם).

6. משטחים עם הידיים כל חתיכת בצק ומרדדים לעיגול שטוח (לא צריך להיות עיגול מדויק). מניחים במרכז כפית גדושה ממילוי הבשר. מקפלים את הבצק מסביב למילוי- פשוט הולכים עם האצבעות מסביב למילוי וכל פעם מקפלים עוד קיפול של הבצק עד שעוברים את כל ההיקף.


אופציה נוספת לסגירה- פשוטה יותר

אופציה נוספת היא פשוט לסגור את הבאו לחלוטין ולא להשאיר את המילוי חשוף (ראו צילום). אופציה יותר קלה ופשוטה אם אין לא בא לכם לקפל אחד אחד :)

7. מניחים את הבאו המוכנים על תבניות עם נייר אפייה ומכסים עם מגבת/ניילון נצמד. מתפיחים במשך 20 דקות-חצי שעה.

8. במחבת רחבה עם מכסה מותאם, מחממים 1/2 כף שמן על להבה גבוהה.

מניחים 10 יחידות באו עם הצד השטוח כלפי מטה ברווחים קטנים כי הם תופחים מעט.

9. מטגנים במשך 2-3 דקות עד שהתחתית של הבאו זהובה- נזהרים שלא לשרוף.

10. מוסיפים את המים למחבת בזרם דק ומהצד בכדי שהמים לא יחדרו לתחתית הזהובה והפריכה של הבאו וירטיבו אותה. מכסים ישר במכסה ומבשלים עד שהמים נספגים לחלוטין בלחמניות.

11. מסירים את המכסה ומטגנים עוד 2 דקות.

12. מעבירים את הבאו לצלחת עם הצד הזהוב כלפי מעלה (בכדי שהאדים של החום לא ייפגעו בפריכות).

13. חוזרים על הפעולה עם הבאו הנותרים.

14. מפזרים מעל הבאו שומשום קלוי ועירית קצוצה ומגישים עם שמן צ'ילי חריף ורוטב סויה בצד.

הערות:

* הבאו במיטבם כשהם יוצאים מהמחבת, אבל ניתן לשמור אותם במקרר עד יומיים ולחמם במיקרו. התחתית הפריכה תיהרס אבל עדיין יישאר מרקם של לחמניות ענן רכות וטעימות.

* ניתן להכין את הבאו מראש ולהקפיא- לאחר ההתפחה השנייה מעבירים את הבאו למקפיא על תבנית מרופדת בנייר אפייה, מכוסה בניילון נצמד. לאחר שעתיים בערך הבאו קופאים ומעבירים אותם לשקית או קופסה אטומה.

כשרוצים לטגן אותם פשוט מחממים שמן במחבת ומעבירים את הבאו ישר מהמקפיא למחבת. מעלים את כמות המים לכוס וחצי ומבשלים כרגיל.

9,158 צפיות2 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page