top of page

קייק דונאטס

עודכן: 28 בדצמ׳ 2019

או בשמן האחר old fashioned doughnuts. יש משהו בסופגניות הרגילות שפחות עושה לי את זה.

לא יודעת למה אבל סופגניות שמרים לרוב מרגישות לי כמו לחם מטוגן. בגלל זה אני תמיד אוהבת להכין בחנוכה סופגניות שמנת חמוצה שהן "עוגתיות" יותר במרקם שלהן, יותר נימוחות ואווריריות- ופשוט יותר טעימות בעייני! הפעם החלטתי לנסות ווריאציה אחרת של הסופגניות האלו שנקראות "cake doughnuts". בארה"ב אפשר למצוא אותן כמעט בכל מאפייה. המרקם שלהן מאוד פריך והוא מזכיר עוגה מטוגנת- בחוץ קריספי בטירוף ובפנים רך ועוגתי. עוד בונוס הוא שלעומת דונאטס או סופגניות שמרים, ההכנה פה היא מאוד פשוטה יחסית. מכינים את הבצק, מקררים שעה, מרדדים, מעצבים ומטגנים ישר. המרכיבים מאוד בסיסיים חוץ מהקמח, שבמקרה הזה חייב להיות קמח ייעודי לעוגות! אל תתפשרו על זה. קמח ייעודי לעוגות הוא קמח עם כמות גלוטן נמוכה. קמח לבן רגיל יביא לתוצאה כבדה ודחוסה יותר ולא תקבלו את המרקם האוורירי שהכרחי למתכון.


מצרכים:

לדונאטס:

250 גרם קמח עוגות (1/4 2 כוסות)

7 גרם אבקת אפייה (1/2 1 כפיות)

5 גרם מלח (1 כפית)

100 גרם סוכר לבן (1/2 כוס)

30 גרם חמאה רכה בטמפרטורת החדר

2 חלמונים

115 מ"ל שמנת חמוצה (1/2 כוס)

שמן לטיגון עמוק

לזיגוג:

350 גרם אבקת סוכר מנופה (1/2 3 כוסות)

1/2 1 כפיות סירופ תירס

1/4 כפית מלח

80 מ"ל מים רותחים (1/3 כוס)


הוראות הכנה:

1. במיקסר עם וו גיטרה מערבבים את החמאה והסוכר עד שנוצרת תערובת פירורית.

2. מוסיפים את החלמונים ומערבבים עד למרקם אחיד וסמיך.

3. בקערה נפרדת מערבבים את הקמח, אבקת האפייה והמלח.

4. מוסיפים לקערת המיקסר בהדרגה, תוך כדי ערבוב, את תערובת הקמח ואת השמנת חמוצה, כל פעם 1/3 מהכמות, עד שנוצר בצק אחיד. (1/3 מהקמח ואז 1/3 מהשמנת החמוצה ולהמשיך כך עד שהכל נמצא בבצק). לשים לב לא לעבד את הבצק יתר על המידה כי אז התוצאה הסופית תהיה דחוסה. הבצק צריך להיות יחסית דביק.

5. מכסים בניילון נצמד ומניחים את הבצק במקרר למשך שעה.

6. על משטח מקומח מרדדים את הבצק לעובי של בערך 1/2 1 ס"מ. בעזרת קורצן בקוטר 8 ס"מ קורצים מהבצק עיגולים. משתמשים בקורצן קטן בכדי לקרוץ עוד עיגול באמצע וליצור את הצורה המקורית של הדונאטס. מהכמות הזאת אמורים לצאת בערך 12 דונאטס ו-12 עיגולים שהם בעצם ה"חורים" של הדונאטס.

7. מחממים שמן ל-160 מעלות (אני ממש ממליצה להשתמש במקרה הזה במדחום אבל למי שבכל זאת אין, אפשר לזרוק לשמן עיגול קטן של בצק ואם השמן מבעבע מסביב לעיגול- סימן שהשמן חם מספיק) ומטגנים את הדונאטס, בערך 2 דקות מכל צד. נזהרים שלא לקבל צבע שחום מדי אלא צבע זהוב עדין.

8. מעבירים את הדונאטס לנייר סופג.

9. להכנת הזיגוג- טורפים בקערה את כל המרכיבים של הזיגוג.

10. טובלים כל דונאטס בזיגוג ומניחים על רשת כדי שכל הזיגוג העודף יוכל לטפטף למטה.

11. מחכים 20 דקות שהזיגוג יתייצב.


הערות:

*הדונאטס במיטבם ביום הטיגון, אבל יישמרו בקופסא אטומה במשך יום-יומיים.

* אמנם המתכון כתוב גם בכוסות, אבל הדרך הכי מוצלחת להכין אותו היא עם משקל והיא תביא לתוצאה המדויקת ביותר (שזה נכון לגבי כל מתכוני האפייה באשר הם!). לכן אני מבקשת מכם, פליז, תקנו משקל. יש היום משקלים ב-50 שקלים וזאת ההשקעה החשובה ביותר שתעשו, באחריות.

*הזיגוג מוסיף המון יופי אבל תכלס- אפשר גם לוותר עליו ולבזוק מעל אבקת סוכר אם אתם במצב רוח עצלני במיוחד.



1,401 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page