top of page

פסטה פטריות, תרד ושמנת בסיר אחד

אני עכשיו בתקופה בה אני מחפשת קיצורי דרך, מודה. בין לבין התיזוזים לדירה החדשה אליה אנחנו עוברים בקרוב, אני חושבת על אפשרויות קלות ומהירות להכנת אוכל בבית, בלי יותר מדי מרכיבים וכלים לשטוף.

המתכון הזה נולד בדיוק בשביל זה- "לזרוק" כמה מרכיבים שהיו לי במקרר לסיר אחד ולתת ללהבת הבישול לעשות את העבודה.

כשהתחיל הטרנד של "פסטה בסיר אחד" אני חייבת להודות שהייתי ממש סקפטית. בדרך כלל אני אוהבת להכין דברים כמו פסטה בדרך המסורתית וישר חשבתי לעצמי מה האיטלקים היו אומרים על לבשל את הפסטה במים קרים, בסיר אחד ביחד עם הרוטב. אלוהים ישמור. חששתי בעיקר מחוסר השליטה במידת העשייה של הפסטה- כי אין דבר שאני שונאת יותר מפסטה רכה שמבושלת יתר על המידה. כשמבשלים פסטה בדרך המסורתית במים רותחים קל לשלוט בזה. אבל אחרי שהכנתי כמה פעמים את הפסטה המפורסמת של דניאל עמית (מי מכם שאיכשהו לא מכיר אותה, היא המציאה מתכון לפסטה רוזה בסיר אחד שסחף את המדינה) הבנתי עד כמה הרעיון הזה גאוני! אם דואגים לשים כמות נוזלים מדויקת ולא יותר מדי ולבשל ברתיחה לאורך כל התהליך, הפסטה יוצאת "אל דנטה" בדיוק כמו שצריך. בנוסף היא סופגת אליה את כל הנוזלים ובעצם בעלת הרבה יותר טעם מפסטה שבושלה בנפרד במים רותחים ורק אז עורבבה עם הרוטב.

מתכון כל כך פשוט להכנה שזה מצחיק, עם מעט מאוד מרכיבים שמשתלבים כל כך טוב יחד- פטריות, תרד ושמנת, ובעיקר מעט מאוד כלים לשטוף בסוף הבישול.

מרכיבים

5 שיני שום פרוסות

1 סלסילת פטריות שמפיניון או פורטבלו או מיקס, פרוסות

חופן של פטריות שימג'י (לא חובה)

3 כפות שמן זית

חבילת פסטה פוזילי 500 גרם (או כל סוג פסטה שאוהבים-מומלץ פסטה קצרה)

1/2 1 ליטר מים קרים (6 כוסות)

1 מיכל שמנת מתוקה 32% (250 מ"ל)

1 כפית מלח

1/2 כפית פלפל שחור גרוס/טחון

חבילת עלי בייבי תרד, שטופים

1 כוס גבינת פרמז'ן מגוררת

אופן ההכנה

1. בסיר רחב ועמוק שמים את שמן הזית והשום ומדליקים את הלהבה הגבוהה ביותר. מטגנים במשך דקה שתיים עד שהשום מזהיב.

2. מוסיפים את הפטריות ומטגנים כמה דקות עד שהפטריות משחימות.

3. מוסיפים את הפסטה ואת המים ומערבבים (המים צריכים להגיע קצת מעל הקו של הפסטה ולא יותר). מתבלים במלח ופלפל שחור.

4. מביאים את המים לרתיחה ומוסיפים את השמנת המתוקה. מערבבים.

5. מבשלים תוך כדי רתיחה בבעבוע מלא (לא מנמיכים את הלהבה ומבשלים ברתיחה לכל אורך התהליך) עד שהנוזלים מצטמצמים ומסמיכים. מערבבים כל כמה דקות.

6. כשנותרו מעט נוזלים בסיר מוסיפים את עלי הבייבי תרד ואת גבינת הפרמז'ו המגוררת ומערבבים.

7. מבשלים עוד כמה דקות עד שהנוזל מסמיך ונהפך לרוטב.

הערות

* זמן ההכנה משתנה בהתאם לכל מיני גורמים (גודל הלהבה, סוג הפסטה וכו'). לי לקח מרגע הוספת המים ועד שהפסטה הייתה מוכנה בערך 25 דקות.

* גם אם נראה לכם שהלהבה גבוהה מדי והנוזלים מבעבעים בטירוף, אל תנמיכו את הלהבה. אם הפסטה תתבשל יותר מדי זמן על להבה נמוכה היא עלולה להתרכך מדי. המטרה היא להכין פסטה בסיר אחד אבל לשמור על מרקם נגיס וטעים (אל-דנטה).

* ניתן לגוון בסוג הפטריות ולעשות מיקס.

* אופציה לשדרוג: לפני תחילת הבישול הקפיצו קוביות חזה עוף או סלמון באותו הסיר, הוציאו והניחו בקערה בצד. הכינו באותו הסיר את המתכון כרגיל ובסוף לפני ההגשה ערבבו ביחד עם הפסטה.

* במקום פסטה בצורת "פוזילי" (סלילים) ניתן להשתמש באיזה סוג פסטה שאוהבים, אני הייתי ממליצה על פסטה קצרה כגון: פנה, מקרוני, פרפלה (פרפרים) וכדומה.

5,353 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page