top of page

עראייס

עודכן: 25 בדצמ׳ 2019

מנה מושלמת מהמטבח הערבי שמשלבת שניים מהדברים הכי טעימים שיש- קבב ופיתה. כי למה להגיש אותם בנפרד כשאפשר מראש להכין ביחד? הבשר מתבשל בתוך הפיתה ובמקום לאבד את כל הנוזלים העסיסיים והטעימים הם נספגים בפיתה ונוצר מעדן אמיתי. הדרך הכי פשוטה להכין את העראייס היא בטוסטר אבל אפשר גם במחבת פסים או אפילו מחבת רגילה. אם אתם עושים "על האש" הכינו את העראייס על המנגל! הפיתות מקבלות טעם מעושן וטעים בטירוף. לרוב מכינים את העראייס עם בשר טלה אבל אני פחות אוהבת את הטעם ולכן השתמשתי בבקר בלבד. אם אתם אוהבים טלה תרגישו חופשי להשתמש במקום בבקר ואפשר גם לעשות חצי-חצי. בגלל שיש במנה הזאת מעט מאוד מרכיבים חשוב שהם יהיו באיכות גבוהה. הקפידו לקנות בשר טוב ובקשו מהקצב שיטחן לכם אותו במקום ויוסיף כמות יפה של שומן כי זה בעצם כל הטעם. אם תשתמשו בבשר רזה מדי העראייס יצא יבש. הגישו את הפיתות עם סלט עגבניות וטחינה בצד ואתם מסודרים.

6 חצאי פיתות

מרכיבים

3 פיתות חצויות

500 גרם בשר בקר טחון עם כמות יפה של שומן (בקשו מהקצב)

צרור פטרוזיליה/כוסברה קצוצה

1 בצל לבן קצוץ דק

3 שיני שום כתושות/מגוררות

1 כפית שטוחה מלח

1/2 כפית פלפל שחור גרוס

1 כפית כמון

שמן זית להברשת הפיתות


אופן ההכנה

1. בקערה מערבבים את הבשר הטחון עם הפטרוזיליה, בצל, שום, מלח, פלפל וכמון.

2. לשים את הבשר טוב טוב עם הידיים במשך דקה שתיים, ממש כמו בצק.

3. בעזרת הידיים לוקחים חופן של בשר וממלאים כל חצי פיתה. מהדקים היטב משני הצדדים של הפיתה כדי שהבשר יידבק ולא יתפרק בבישול.

4. מברישים את הפיתות בשמן זית משני הצדדים וצולים משני הצדדים בטוסטר לחיץ או במחבת, עד ששני צידי הפיתה שחומים והבשר מבפנים מבושל. בדקה שתיים האחרונות הופכים את הפיתות על הצד הפתוח כלפי הטוסטר/המחבת כדי שהבשר ייצלה וישחים מעט.

הערות

* במקום בקר טחון אפשר להשתמש בטלה טחון, הקפידו שתהיה כמות מספקת של שומן.

* את העראייס ניתן להכין בטוסטר לחיץ, מחבת פסים, מחבת רגילה ואפילו מנגל. יעבוד מצוין עם מה שיש לכם בבית!

*מומלץ להגיש את העראייס עם סלט עגבניות, בצל וכוסברה וטחינה בצד.

1,825 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page