top of page

מרק אנטיביוטיקה- מרק עוף וירקות

ימים לא קלים עוברים עליי ואני בטוחה שגם על כולכם. קשה מאוד לקבל את המצב ההזוי שאנחנו נמצאים בו שמרגיש ממש כאילו נלקח מתוך סרט אפוקליפטי ועוד שנייה נתעורר ממנו והכל יחזור לקדמותו.

ביומיים האחרונים הרגשתי קצת בדאון ולא היה לי ממש חשק לבשל כלום. היום התעוררתי בהרגשה של- קדימה, חייבת להתחזק ולנצל את המצב לטובה כמה שאפשר. אז חוץ מלהתחיל לעשות סדר בדברים בבית לקראת מעבר הדירה הקרב ובא (טפו חמסה שום בצל) החלטתי להכין את המאכל שהכי מחזק אותי בעולם- מרק אנטיובטיקה של אמא שלי. זה שאמא שלי תמיד הכינה לי כשהייתי קטנה כשלא הרגשתי טוב, ואני ממשיכה להכין אותו בעצמי בשנים האחרונות. פעם הוא היה מרק שמרפא את הגוף כשחולים, והיום הוא משמש אותי גם לריפוי הנפש.

אומנם מוכח שהפניצילין הטבעי בעוף הוא בריא ומחזק את הגוף, אבל אני מרגישה שבעיקר פסיכולוגית המרק הזה פשוט עושה טוב. מנחם, טעים, מזין ומשביע.

אז בתקווה שהקורונה הארורה הזאת תעזוב אותנו בקרוב, נצלו את הזמן בבית להכין אוכל ביתי, בריא וטעים שיעשה לכם טוב בגוף ובנשמה. רק בריאות לכולם!



מרכיבים

5 שוקי עוף ללא העור

1 כף שמן זית

1 בצל לבן גדול (או 2 קטנים)

3 גזרים קלופים וחתוכים לקוביות גדולות

5 גבעולי סלרי אמריקאי פרוסים (שומרים את העלים)

3 זוקיני או קישואים חתוכים לקוביות גדולות

1 חבילת פטריות שמפיניון פרוסות

5 שיני שום קלופות ופרוסות

חופן עלי סלרי

צרור קטן של שמיר

צרור קטן של פטרוזיליה

2 ליטר מים

מלח, פלפל שחור

תוספת למרק- 2 כוסות אטריות ביצים דקיקות (לא חובה)


אופן ההכנה

1. מניחים את שוקי העוף בסיר קטן, מכסים במים ומביאים לרתיחה. מסננים.

2. בסיר עמוק למרק מחממים כף שמן זית ומאדים את הבצל, גזר, גבעולי סלרי, זוקיני, פטריות ושום במשך 5-7 דקות. הירקות לא צריכים להשחים אלא רק להתרכך מעט ו"להזיע".

3. מוסיפים את שוקי העוף המורתחים ואת המים.

4. מוסיפים את עלי הסלרי, השמיר והפטרוזיליה (אם רוצים אפשר לקשור אותם בחוט אפייה עמיד בחום ואז ניתן יהיה בסוף הבישול לשלוף אותם- עניין של העדפה).

5. מביאים לרתיחה ומתבלים במלח ופלפל שחור. מכסים ומעבירים ללהבה נמוכה.

6. מבשלים במשך שעה.

7. מסירים את המכסה, מגבירים מעט את הלהבה (המרק לא צריך לרתוח אבל צריך לראות בעבוע עדין מאוד) ומבשלים במשך חצי שעה נוספת. פעולה זאת מצמצמת מעט את נוזלי המרק והופכת אותו למרוכז יותר בטעמים.

8. מכינים את האטריות- בסיר קטן מרתיחים מים. מוסיפים למים 1 כפית מלח ואת האטריות. מבשלים במשך 5 דקות (או לפי הוראות היצרו) עד שהאטריות מתרככות אך עדיין נגיסות מעט ולא רכות מדי. מסננים ושוטפים במים קרים כדי לעצור את הבישול.

9. לפני ההגשה- שמים כף שתיים אטריות בתחתית הקערה ומעל מוזגים את המרק החם.

הערות

* אם רוצים ניתן לבשל את האטריות בתוך המרק ולא בנפרד. פעולה זו תסמיך את נוזלי המרק.

אני פשוט אוהבת את המרק צח ולכן מבשלת את האטריות בנפרד. בחרו מה שאתם אוהבים :)

* אל תפחדו מהשמיר במרק- גם אתם לא חובבים גדולים של שמיר טרי, הטעם שלו משתלב במרק ונותן לו טעם נפלא. אם בכל מקרה אתם לא רוצים להשתמש- אין בעיה להשמיט ולהשתמש בפטרוזיליה בלבד.

5,459 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page