top of page

מאנצ'קין דונאטס

עודכן: 30 במרץ 2020

אז מה יותר מתאים מלהכין את המתכון שעל שמו קרוי הבלוג?

מאנצ'קין, מעבר להיותו אחד הדברים שאני הכי אוהבת לאכול, הוא בעצם אני :) בעלי ואני הכרנו לפני 8 שנים בתיכון והוא, בהיותו "אמריקאי" (הוא נולד בארה"ב וחי שם עד גיל 5 אבל הוא עדיין בטוח שהוא אמריקאי אמיתי בכל רמ"ח אבריו) גילה לי את המאנצ'קין שהם בעצם החור של הדונאטס, קטנים ומתוקים בדיוק כמוני, ככה הוא אמר :) ומאז ועד היום הוא קורא לי מאנצ'קין.

הרבה זמן אני חולמת למצוא מתכון אמיתי לדונאטס כמו של קריספי קרים. קריספי קרים, מי שלא מכיר, היא רשת דונאטס אמריקאית עם סניפים בכל העולם. הדונאטס שלהם לא רואה ממטר כל דאנקן דונאטס או רשת אחרת של דונאטס בעולם. הדונאטס שלהם רכים ואוריריים עם מרקם מושלם ובלי זכר לטעם של שמן ושל טיגון.

כל פעם שאני טסה ללונדון, עוד לפני הצ'ק אין במלון, ישר משדה התעופה אני קודם כל רצה למחלקת האוכל בסלפרידג'ס לאכול "glazed doughnut" בדוכן של קריספי קרים. ושלא נדבר על הקרטונים (כן כן- קרטונים) של דונאטס שאני סוחבת בשדה תעופה ובמטוס רק כדי להביא הביתה. "אל תעיזי לחזור בלי קריספי קרים" ככה אומרות לי החברות. לא יכולה לתאר לכם את כמות החיוכים והמבטים שאני תמיד מקבלת ושלא נדבר על כמות הפעמים שהפקידים בביטחון צוחקים איתי ואומרים "אהה הבאת את זה בשבילי? תודה רבה" או "אפשר אחד" (ברור שלא!!!).

המאנצ'קין האמיתי התחיל מ"דאנקין דונאטס". הם היו החכמים הראשונים שהחליטו למכור גם את החור של הדונאטס ושיווקו אותו בשם מאנצ'קין. בפעם האחרונה שהייתי בלונדון גיליתי לשמחתי שקריספי קרים התחילו למכור גם "מאנצ'קינס". זהו. זה היה הסימן שלי. הגיע הזמן שאני אנסה להכין כאלו בבית. התחלתי לחקור מתכונים בכל רחבי הרשת ויש מאות (!) מתכונים לדונאטס "ממש כמו קריספי קרים". הבנתי בערך את העיקרון וכך הגעתי למתכון הזה. חייבת להיות כנה ולומר מראש לכל מי שמכיר את הטעם של קריספי קרים- למרות שהמתכון הזה מעולה, טעים והכי קרוב לדונאטס שיכול להיות- הוא רק קרוב. כנראה שלקריספי קרים יש איזה מרכיב סודי שאף אחד לא יודע מה הוא, אבל המתכון הזה הוא הכי דומה שאפשר. כנראה שעד הטיסה הבאה הוא ייעשה את העבודה.


מצרכים:

7 גרם שמרים יבשים (1/4 2 כפיות)

180 מ"ל מים חמימים (3/4 כוס)

70 גרם סוכר לבן (1/3 כוס)

60 גרם חמאה בטמפרטורת החדר

1 ביצה

1 חלמון

1/2 כפית מלח

1/4 כפית אגוז מוסקט טחון

400 גרם קמח

שמן לטיגון עמוק


לזיגוג:

350 גרם אבקת סוכר מנופה

1 כף סירופ תירס

1/8 כפית מלח

1/3 כוס/80 מ"ל מים רותחים


הוראות הכנה:

1. בקערת המיקסר שמים את המים והשמרים. מערבבים ומניחים ל-10 דקות.

2. מוסיפים למיקסר את הסוכר, חמאה, ביצה, חלמון, מלח, אגוז מוסקט וקמח.

3. במיקסר עם וו לישה לשים במהירות נמוכה עד שנוצר בצק. הבצק צריך להיות מעט דביק ורטוב, להדבק לתחתית הקערה, אך לא לצדדים. במידת הצורך מוסיפים עוד כף קמח. מגבירים מהירות ולשים כ-5 דקות.

4. מעבירים את הבצק לקערה משומנת, מכסים בניילון נצמד ומתפיחים במשך שעה וחצי, עד שהבצק מכפיל את נפחו.

5. מוציאים מהבצק את האוויר לחלוטין (בעזרת אגרוף), מכסים חזרה ומכניסים למקרר ללילה (7 שעות לפחות).

6. מוציאים את הבצק מהמקרר ונותנים לו לחזור לטמפרטורת החדר (במשך כ-10 דקות).

7. מרדדים את הבצק על משטח מקומח היטב וקורצים עיגולים בקוטר של 3 ס"מ. (בשלב זה אפשר לקרוץ איזו צורה שרוצים- ראו הערות).

8. מעבירים את המאנצ'קינס לתבנית מקומחת ומכסים עם ניילון נצמד. ניתן גם להשאיר על השיש ולכסות במגבת לחה- רק חשוב לשים לב שהשיש מספיק מקומח כדי שהמנאצק'ינס לא יידבקו.

9. מתפיחים במשך 40 דקות בערך, עד שהם כמעט מכפילים את נפחם.

10. מחממים שמן בסיר עמוק ל-160 מעלות.

11. מטגנים את המאנצ'קינס בערך דקה מכל צד עד שמזהיבים. הגוון שאנחנו רוצים להגיע אליו הוא זהוב עדין ולא שחום מדי. מעבירים לצלחת מרופדת בנייר סופג.



לזיגוג:

12. מניחים את כל חומרי הזיגוג בקערה וטורפים עד למרקם אחיד בלי גושים.

13. מכינים בצד רשת צינון שמונחת מעל תבנית עם נייר אפייה (לטפטופי שאריות הזיגוג).

14. אחרי שהמאנצ'קינס מתקררים מעט (לא צריך יותר מדי זמן, 5 דקות בערך אחרי שיצאו מהשמן) מתחילים בזיגוג.

15. מניחים מאנצ'קין בתוך הקערה עם הזיגוג ובעזרת מזלג עוטפים מכל הצדדים בעדינות, כך שכל המאנצ'קין יהיה מכוסה. מרימים בעזרת המזלג ונותנים לזיגוג העודף לזלוג חזרה לקערה. מעבירים לרשת. כך עושים עם כל יתרת המאנצ'קינס.

16. נותנים לזיגוג להתייצב במשך 20 דקות וטורפים :)



הערות:

*בחרתי להכין את הדונאטס כמאנצ'קינס קטנים, אך אפשר להכין באיזה גודל וצורה שרוצים. אני השתמשתי במתכון הזה גם להכנת דונאטס רגילים. לאחר רידוד הבצק קורצים עיגול אחד בקוטר 8 ס"מ ועיגול פנימי נוסף בקוטר 3 ס"מ.


ככה יוצא לכם גם דונאטס וגם מאנצ'קינס :)

ממשיכים עם המתכון כרגיל


*הדונאטס במיטבם ישר אחרי שהזיגוג מתקשה, או לפחות ביום הכנתם. אפשר לשמור בקופסא למשך יום יומיים אבל הטעם לא יהיה אותו הדבר.




4,102 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page