top of page

אסייתי - באו בקר מפורק

עודכן: 28 ביולי 2020

מתכון ללחמניות סיניות מאודות, רכות ושמנמנות, ממולאות בבשר מפורק ברוטב הויסין. רוטב הויסין הוא רוטב מתוק ומתובל עם טעמים סיניים מובהקים של "פייב ספייס" (תערובת תבלינים סינית המורכבת בדרך כלל מ- כוכב אניס, ציפורן, קינמון, סצ'ואן וזרעי שומר). רוטב הויסין משמש להרבה מנות במטבח הסיני שהמפורסמת מביניהן היא מנת ה"פקינג דאק" (peking duck). ניתן למצוא אותו במרכולים אסייתים ולרוב גם בטיב טעם ובמחלקות האסייתיות בסופרים הגדולים. אם בכל זאת אתם לא מוצאים או לא רוצים להשתמש בו, ניתן להחליפו ברוטב ברבקיו-דבש.

12 לחמניות ממולאות


מתכון

לבצק

250 גרם קמח לבן

50 גרם קורנפלור

5 גרם שמרים יבשים (1 כפית)

5 גרם אבקת אפיה (1 כפית)

10 גרם סוכר לבן (1 כף)

1 כף שמן

150 מ"ל מים פושרים

1 כפית מלח

למילוי

500 גרם אונטריב (נתח שלם או קוביות)

1 גזר קלוף וחתוך לרבעים

1 בצל לבן חתוך לרבעים

2 שיני שום קלופות

חתיכת ג'ינג'ר בגודל 2-3 ס"מ קלוף ופרוס עבה

1/4 כוס רוטב סויה

3 כפות דבש

3 כפות שמן לטיגון הבשר

מלח, פלפל שחור

3 כפות רוטב הויסין


אופן ההכנה

1. מחממים תנור ל-130 מעלות.

2. מכינים את הבשר- ממליחים את הבשר היטב משני הצדדים.

3. מחממים את השמן בסיר רחב ועמוק (שיכול להיכנס לתנור) על להבה גבוהה, ומשחימים את הבשר היטב משני הצדדים. מוציאים מהסיר ומעבירים לקערה.

4. באותו הסיר מטגנים את הגזר, בצל, שום וג'ינג'ר למשך 3-4 דקות עד שהם משחימים מעט.

5. מחזירים לסיר את הבשר ומוסיפים את הסויה, הדבש ומים עד לכיסוי הבשר. מביאים לרתיחה.

6. מכסים את הסיר בנייר כסף ומעליו מכסה (לוודא איטום מקסימלי) ומכניסים לתנור למשך 3 שעות, עד שהבשר רך לחלוטין.

7. מסננים את הבשר מהנוזלים ומניחים בקערה. מצננים מספר דקות לטמפרטורת החדר.

8. בעזרת הידיים או 2 מזלגות מפוררים את הבשר. מערבבים עם רוטב הויסין ועם 1/2 כוס מנוזלי הבישול של הבשר. המלית צריכה להיות לחה מאוד אבל לא נוזלית.

9. מכסים ומכניסים למקרר.

10. מכינים את הבצק- בקערה מערבבים את הקמח, קורנפלור, שמרים, אבקת אפייה וסוכר. מוסיפים את המים והשמן ומערבבים עד שהנוזלים נספגים ומתחיל להווצר בצק. מעבירים למשטח עבודה, מוסיפים את המלח ולשים בידיים במשך 6-7 דקות עד לקבלת בצק חלק ואלסטי (אם הבצק מרגיש לכם יבש מדי- הוסיפו כף מים). לחלופין אפשר להכין את הבצק במיקסר עם וו לישה.

11. מניחים את הבצק בקערה ומכסים בניילון נצמד. מתפיחים במשך שעה- שעה וחצי, עד שהבצק כמעט מכפיל את נפחו. בינתיים מכינים 12 ריבועי קטנים של נייר אפיה עליהם מניחים בהמשך את הבאו המוכנים.

12. מעבירים את הבצק למשטח עבודה ולשים אותו מעט בכדי להוציא את כל האוויר.

13. מחלקים את הבצק ל-12 כדורים שווים (אפשר לפי העין ואפשר גם לשקול- כל כדור 40 גרם).

14. מרדדים כל כדור בצק לדיסקית שטוחה (לא דקה מדי, אחרת התחתית תהיה רטובה מהמילוי). מניחים כפית גדושה מהמילוי במרכז הדיסקית, מקפלים את הקצוות וצובטים בכדי לסגור את הבאו (תוכלו למצוא בעמוד האינסטגרם שלי סרטון המדגים איך מקפלים את הבאו). אפשר גם לסגור את הבאו בצורה של לחמניה ממולאת רגילה- יוצא טעים באותה מידה.

15. מניחים כל באו על ריבוע של נייר אפייה, מכסים במגבת או ניילון נצמד ומתפיחים 20-30 דקות נוספות.

16. בינתיים מרתיחים מים בווק או בסיר שמתאים בקוטרו לסיר האידוי שיש לכם. כשהמים רותחים מנמיכים ללהבה לבינונית לבעבוע עדין.

17. מעבירים את הלחמניות לסיר אידוי (לא נוגעים בבצק אלא מעבירים בעזרת נייר האפיה) במרווחים קטנים אחת מהשניה בכדי להשאיר מקום לתפיחה. מאדים במשך 15 דקות.

הערות

* במקום בתנור ניתן לבשל את הבשר על הכיריים מעל להבה נמוכה.

* במקום אוטריב אפשר להשתמש בשפונדרה.

* רוטב הויסין ניתן למצוא היום כמעט בכל סופר, במחלקה האסייתית. אם בכל זאת לא מצאתם או אתם לא רוצים להשתמש בו ניתן להחליף ברוטב ברבקיו-דבש. יוצא מצוין.

* בקרו בעמוד האינסטגרם שלי לסרטוני הדרכה כיצד לקפל את הבאו. אל תרגישו מאוימים מהצורה! אם לא הולך לכם או בא לכם מראש לוותר ולקצר תהליכים- פשוט סגרו את הבאן כמו לחמניה ממולאת רגילה. הטעם יישאר אותו הדבר :)

* את הבאו המאודים ניתן ומומלץ להקפיא. הניחו את הבאו על תבנית המרופדת בנייר אפיה וכסו בניילון נצמד. הקפיאו למשך שעתיים שלוש והעבירו לשקית זיפ-לוק או לתבנית. בכל פעם שתרצו באו שלפו את הכמות הרצויה מהמקפיא והפשירו דקה במיקרוגל!

21,607 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page