top of page

קדרת שורט ריבס ביין לבן

עודכן: 23 בינו׳ 2020

קדרות של חורף הן המאכל האולטימטיבי בעיניי. כל כך הרבה טעמים ועומק במינימום עבודה. המרכיב הסודי בקדרות מסוג שכזה הוא- זמן, כמה שיותר לאט יותר טוב. שימו בסיר כמה קוביות של בשר טוב שמתאים לבישול ארוך, תוסיפו ירקות שורש, בקבוק שלם של יין אדום או לבן ויש לכם מתכון מנצח. הבחירה הנפוצה לבשר בקר היא יין אדום אבל בחרתי בקדרה הזאת דווקא להשתמש ביין לבן- הטעם הסופי יוצא עדין יותר, פחות משתלט ונותן לטעמים של הבשר והירקות לבלוט. בנוסף בחרתי להשתמש באחד מהנתחים האהובים עליי לבישול ארוך- שורט ריבס (או בשם אחר: צלעות בקר, שפונדרה, אסאדו או קשתית), מכיוון שהוא משוייש היטב ולאחר בישול ארוך בחום נמוך הוא יוצא רך ונימוח כמו חמאה. הקדרה מתבשלת בתנור במשך 3-4 שעות מה שגורם לריח המטריף שבוקע ממנה להתפשט לכל הבית ולגרום לכולם להזיל ריר. עוד יתרון ענק בקדרות מהסוג הזה שהן מושלמות לאירוח! מכינים את הקדרה יום-יומיים מראש ושומרים במקרר מה שגורם לטעמים רק להשתבח ולהתעצם. הקושי היחיד בהכנת המנה הזאת הוא סבלנות. ההמתנה עד שיהיה מוכן. חוץ מזה- קלי קלות.


מרכיבים:

1 ק"ג צלעות בקר (שפונדרה) חתוכות לקוביות

3 גזרים קלופים, חתוכים לרבעים

1 בצל לבן, חתוך לרבעים

3 גבעולי סלרי, חתוכים גס

5 שיני שום קלופות

2 כפות רסק עגבניות

1 בקבוק יין לבן יבש

5 ענפי טימין

2 עלי דפנה

4 כפות שמן זית

פטרוזיליה קצוצה להגשה


אופן ההכנה:

1. מחממים מראש תנור ל-130 מעלות.

2. ממליחים ומפלפלים את קוביות הבשר היטב! מחזיקים ביד אחת קוביית בשר וביד השנייה בוזקים מלח ופלפל. דואגים לסובב את הקובייה כך שכל חלק בבשר יהיה מצופה במלח ופלפל. שלב זה חשוב מאוד מכיוון שהוא זה שיהפוך את הקדרה לטעימה ומתובלת ולא תפלה.

3. בסיר כבד שיכול להיכנס לתנור, מחממים את השמן על הלהבה הכי גבוהה. מחכים עד שהסיר יהיה חם מאוד ומטגנים את קוביות הבשר בסבבים, כל פעם 5,6 קוביות- לא לצופף בסיר. משחימים היטב מכל הצדדים ומוציאים לקערה.

4. מכניסים לאותו הסיר את הגזר, בצל, סלרי ושום ומטגנים 3-4 דקות בערך עד שמעט משחימים. מחזירים לסיר את קוביות הבשר ומוסיפים את רסק העגבניות. מערבבים היטב ומטגנים במשך 2 דקות (נזהרים שלא לשרוף את רסק העגבניות).

5. מוסיפים את היין לסיר, מערבבים ומצמצמים ברתיחה במשך 10 דקות.

6. מוסיפים לסיר מים רותחים עד לכיסוי הבשר (בערך 2-3 כוסות). מוסיפים את הטימין ועלי הדפנה ומערבבים. מכסים בנייר כסף ומעליו את המכסה של הסיר בכדי לוודא שהסיר אטום לחלוטין.

7. מכניסים לתנור למשך 3-4 שעות (תלוי בגודל של קוביות הבשר- ככל שהנתחים קטנים יותר כך ייקח להם פחות זמן להתרכך).

8. בודקים לאחר 3 שעות. התבשיל מוכן כשהבשר רך לגמרי ומתפרק שנועצים בו מזלג.

9. בעזרת כף מחוררת מוציאים מהסיר את הבשר והירקות ומעבירים לקערה.

10. מניחים את הסיר על להבה גבוהה ומביאים את הנוזלים לרתיחה. מצמצמים את הנוזלים בבעבוע במשך רבע שעה, עשרים דקות עד שהם מצטמצמים לחצי ונהפכים לרוטב סמיך.

11. מחזירים את הבשר והירקות לסיר וממשיכים לבשל ברתיחה עוד 5 דקות.

12. מפזרים מעל פטרוזיליה קצוצה ומגישים.

הערות:

* ניתן ואף מומלץ להכין את הקדרה יום יומיים מראש. כשרוצים להגיש מחממים על להבה בינונית עד שהבשר מתחמם.

* הקדרה המוכנה תשמר במקרר עד כחמישה ימים.

6,280 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page