top of page

מלפפונים חמוצים ביתיים

עודכן: 28 בדצמ׳ 2019

חמוצים ביתיים כל כך פשוטים להכנה וכל כך טעימים. הטעם שונה מחמוצים קנויים, בלי חומרים משמרים ובלי טעם לוואי. הסוד הוא לעקר את הצנצנת כמו שצריך ולהשתמש במלפפונים סופר טריים ופריכים. זה לא המקום "לחסל" מלפפונים עייפים שיושבים במקרר כבר שבוע, אם תשמשו במלפפונים רכים ולא טריים התוצאה תהיה בהתאם. המלפפונים המתאימים ביותר למשימה הם מלפפונים בייבי קטנים, שבזכות הגודל הקטן שלהם מחמיצים מהר יותר אבל עדיין שומרים על פריכות. אין בעיה להשתמש במלפפונים רגילים, גם זה יעבוד טוב (מניסיון), אבל אני ממליצה על הקטנים יותר. אם תקפידו על שני הדברים האלו התוצאה תהיה מושלמת ומשם אין דרך חזרה לחמוצים קנויים. מאז שהתחלתי להחמיץ בבית תמיד יש לי על השיש צנצנת חמוצים שכל בוקר מסתכלים עליה ומחכים שתהיה כבר מוכנה לאכילה. אני מתה על זה שתמיד יש חמוצים ביתיים במקרר מוכנים לאכילה ליד הסנדוויץ', עם נקניק טוב, או סתם לנשנש ככה (הבעיה היא שברגע שהם מוכנים הם מתחסלים תוך יום! אז המלצה שלי היא שאם אתם כבר מכינים תכינו 2 צנצנות). העיקרון הוא מאוד פשוט, לכל ליטר של מים- מוסיפים 40 גרם של מלח (2 כפות). הבסיס לחמוצים טובים הוא מלפפונים ומי מלח. זהו. כל השאר זה בונוס- שמיר, פלפל חריף, שיני שום, תבלינים... הכל תלוי במה שאוהבים. במתכון הזה רשמתי את השילוב האהוב עליי אבל תרגישו חופשי להשמיט מה שאתם לא אוהבים.

הכמות מספיקה לצנצנת בנפח של 1 ליטר


מרכיבים:

12-15 מלפפונים בייבי

2 פלפלים חריפים, מנוקים מגרעינים וחתוכים לחצי

5 שיני שום שלמות

צרור שמיר

1 כפית גרגרי כוסברה

1 ליטר מים מינרליים/מסוננים

40 גרם מלח דק (2 כפות)


אופן ההכנה:

1. מעקרים צנצנת בנפח של ליטר- מרתיחים מים ויוצקים לתוך הצנצנת, ממש עד הסוף (גם אם יישפך מעט החוצה זה בסדר, העיקר שהמים יגיעו לכל הצנצנת). נותנים לצנצנת לעמוד עם המים הרותחים למשך רבע שעה.

2. בזמן הזה שוטפים היטב את המלפפונים ומסירים את הפרח בקצוות (אם יש) בעדינות מבלי לפצוע את המלפפון. שוטפים היטב את השמיר, שיני השום ואת הצ'ילי. מייבשים על מגבת נייר.

3. מכינים את מי המלח- בכוס מדידה נקייה (יותר נוח למזוג ככה ישירות לתוך הצנצנת, אבל אפשר גם בקערה) מערבבים את המים עם המלח עד שהמלח מתמוסס לחלוטין.

4. מניחים בתוך הצנצנת- חצי מצרור השמיר, את המלפפונים, את שיני השום, הצ'ילי וזרעי הכוסברה, ומעל הכל את שארית השמיר.

5. שופכים את מי המלח לתוך הצנצנת עד שהם מכסים לגמרי את כל התכולה- ממש עד שפת הצנצנת.

6. סוגרים את הצנצנת ומניחים על השיש לשבוע לפחות.

הערות:

* שומרים במקרר לאחר הפתיחה.

* החמוצים יישמרו במקרר חודש לפחות (אבל אין סיכוי שישרדו כל כך הרבה זמן).

1,891 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page