top of page

חלה יפנית

אז מה זה אומר חלה יפנית אתם שואלים? מעין גרסה שלי ללחמניות חלב יפניות (רק שאני הכנתי את החלות ללא חלב) רכות רכות בזכות טריק קטן ומיוחד באפייה. לפני שמכינים את הבצק מכינים סוג של רביכה (בצק מבושל) של קמח ומים. את הרביכה מוסיפים לאחר צינון לבצק של החלות והוא גורם להן להיות רכות כמו ענן. לחמניות חלב יפניות בדרך כלל מכינים עם, מן הסתם חלב, וגם עם חמאה, אבל אני עשיתי ניסיון לחלה ללא חלב וחמאה אלא עם מים ושמן זית כי רציתי שהיא תוכל להיות על כל שולחן שישי- גם למי ששומר כשרות.

האמת היא? יצא מדהים. ומוצרי החלב בכלל לא חסרים...

שבת שלום לכולם ולימים טובים ובריאים יותר!

3 חלות בגודל בינוני


מרכיבים

לרביכה

40 גרם קמח (4 כפות)

240 מ"ל מים (1 כוס)

לבצק

1 ק"ג קמח לבן

100 גרם סוכר (1/2 כוס)

10 גרם שמרים יבשים אינסטנט לאפייה (10 גרם)

2 ביצים

100 גרם שמן זית (1/2 כוס)

180 מ"ל מים (3/4 כוס)

20 גרם מלח (1 כף)

ביצה טרופה מעורבבת עם 1 כף מים להברשה


אופן ההכנה

1. מתחילים עם הרביכה- בסיר קטן מניחים את המים והקמח. מביאים לרתיחה תוך כדי ערבוב במטרפה, עד שהתערובת מסמיכה. מעבירים לקערה קטנה ומניחים בצד להצטננות לכמה דקות (הרביכה לא צריכה ממש להתקרר אלא להגיע לטמפטורת חמימה- אפשר לגעת בה ולא רותחת).

2. מניחים בקערת המיקסר את הקמח, סוכר ושמרים ומערבבים.

3. מפעילים את המיקסר עם וו לישה על מהירות נמוכה ומוסיפים את הביצים, שמן והרביכה שהכנתם בהתחלה. מוסיפם את המים בהדרגה עד שנוצר כדור בצק. הבצק צריך להיות רך מאוד ומעט דביק אבל לא מדי. אם הבצק נראה לכם יבש מדי הוסיפו כף-שתיים מים ואם נראה לכם רטוב מדי הוסיפו כף-שתיים קמח (אל תגזימו- מזכירה שהבצק אמור להיות מאוד רך). ספיגת הנוזלים תלויה בסוג הקמח ולכן המתכון אף פעם לא יכול להיות מדויק במיליון אחוז ויש צורך בבדיקה שלכם והוספת מים/קמח אם יש צורך.

4. מוסיפים את המלח וממשיכים ללוש במשך 5 דקות.

5. מעבירים את הבצק לקערה משומנת ומשמנים גם את פני הבצק. מכסים בניילון נצמד ומתפיחים שעה-שעה וחצי עד שהבצק כמעט מכפיל את נפחו.

6. מעבירים את הבצק למשטח עבודה. הבצק אמור להיות נוח לעבודה- אם הוא מעט דביק מדי שמנו את הידיים קלות.

7. מחלקים את הבצק ל-9 כדורים שווים בגודלם. מכסים במגבת ומשאירים למנוחה של 15 דקות.

8. בעזרת הידיים יוצרים מכל כדור בצק רצועה וקולעים כל 3 רצועות לחלה (אני אוהבת חלות של 3 חלקים- אם אתם אוהבים להכין מ-2 רצועות חלקו את הבצק ל-6 כדורים).

9. קולעים חלות ומעבירים אותן לתבנית מרופדת בנייר אפייה במרווחים. מכסים בניילון נצמד או מגבת ומתפיחים במשך 30-40 דקות, עד שהחלות תופחות.

10. מחממים תנור ל-180 מעלות.

11. מברישים את החלות בביצה טרופה ומכניסים לתנור לחצי שעה, עד שהחלות מזהיבות מלמעלה ובתחתית.

12. מצננים את החלות לחלוטין לפני שאוכלים.




14,458 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page